Vuosikokouskuulumisia

2.3.2017

Aurinkorannikon Martat ry piti vuosikokouksensa maanantaina 27.2.2017 Bar Komppiksessa yli kahdenkymmenen martan voimin. Kokouksessa käsiteltiin sääntömääräiset asiat.

Vuosikokouksessa tehtiin toimintakertomuksen ja tilien kautta katsaus edellisen vuoden toimintaan. Marttatoiminta rannikolla on ollut varsin vilkasta ja monipuolista: marttailtoja, retkiä, tapahtumia ja vierailuja on vuoden 2016 aikana ollut liki kolmekymmentä. Näiden lisäksi kässämartat kokoontuivat säännöllisesti joka toinen viikko.

Vuoden 2017 toiminta tulee olemaan yhtä vilkasta. Luvassa on marttailtoja eri aiheista, retkiä, yleisötapahtumia ja kursseja. Suomen 100-vuotisjuhlavuosikin näyttäytyy rannikon marttailussa.

Toimintaa ja taloutta johtaa yhdistyksen hallitus. Hallitus koki isoja muutoksia, sillä yli puolet hallituksen kokoonpanosta vaihtui. Alusta asti puheenjohtajana toiminut, perustajajäsen Minna Kantola jätti tehtävän uusiin käsiin lähes viisi vuotta kestäneen pestinsä jälkeen.

Uudeksi puheenjohtajaksi valittiin Sirpa Ristolainen, joka on toiminut hallituksessa yhdistyksen perustamisesta lähtien. Hänen loppukaudelleen hallituksen jäsenenä (vuoteen 2018 asti) valittiin Seija Rantasuo. Erovuoroisten ja paikkansa jättävien hallituksen jäsenten (Saija Dimitrov, Tuovi Sainio) tilalle toimikaudelle 2017 - 2019 valittiin Anu Aalto ja Irmeli Turunen. Hallituksessa jatkaa edelleen Jaana Kivimäki.

Varapuheenjohtajan hallitus valitsee keskuudestaan järjestäytymiskokouksessaan, joka pidetään 3.3.2017. Samassa yhteydessä hallitus nimeää sihteerin ja rahastonhoitajan joko valitsemalla keskuudestaan tai kutsumalla ulkopuolelta.